Switch to English

Santa Ana - San Salvador - La Libertad - San Salvador
Úvod Foto Předchozí den Následující den Železnice Střední Ameriky
La Libertad San Salvador - Catedral Metropolitana

Na neděli 16. ledna jsem si dohodl schůzku se známými v San Salvadoru. Protože věděli, že přijedu z města Santa Ana, sešli jsme se na západním předměstí, u kostela Guadalupe. Odtud jsme jeli směrem zpět, na opačnou stranu sopky San Salvador, do zájezdní restaurace na snídani. Cestou jsme míjeli řadu lidí s velkými nádobami se sklizenou kávou - v okolí je to hlavní zdroj obživy.

Ze sopky jsme jeli na jih, do tichomořského letoviska La Libertad. Je to oblíbené místo víkendových výletů pro obyvatele San Salvadoru. Podobně jako v Guatemale, i tady je na pláži černý písek. Uprostřed stojí molo, na němž množství obchodníků nabízí čerstvé, právě vylovené ryby a další mořské produkty. Po krátké prohlídce jsme se zastavili v jedné z mnoha místních restaurací na typický oběd (poprvé jsem například ochutnal želví vejce). Nakonec jsme se podívali dál podél pobřeží směrem na západ, kde stojí množství víkendových chat bohatých obyvatel San Salvadoru.

Z pobřeží jsme se vrátili do San Salvadoru. Centrum není v jednotném architektonickém stylu, protože řada budov byla v minulosti zničena častými zemětřeseními. Tak jako v jiných velkoměstech, i tady je viditelný pozvolný úpadek centra z důvodu stěhování lidí na předměstí. V devadesátých letech se odstěhovaly i vládní úřady (po jednom ze zemětřesení) a nyní většina z nich sídlí v moderní čtvrti. Několik historických budov je v okolí Parque Central - Národní divadlo, katedrála s keramickou výzdobou a Národní palác (dříve parlament, dnes prázdný).

Večer jsem plánoval, že půjdu do hotelu Ximena's Guest House. Známí mi ale nabídli, že mohu přespat v domě jejich příbuzných, kteří zrovna nebyli doma. Nabídka přišla vhod a ubytování v San Salvadoru bylo zařízené. Den se povedl mimořádně - rozhodně jsem nečekal, že díky přátelům uvidím a dovím se tolik zajímavostí.