Switch to English

Dovolená s motoráčkem - 1. den

25.07.2004

Trasa v ČR: Praha hl.n. – Praha Malešice – Úvaly – Poříčany – Nymburk město – Veleliby – Kopidlno – Dolní Bousov – Bakov nad Jizerou – Turnov – Liberec
Úvod Foto 1. den 2. den 3. den Organizátor - Klub železničních cestovatelů
Příjezd na nz Dětenice Trasa

Akce KŽC začala tradičně na hlavním nádraží v Praze. U nástupiště nás už čeká historický motoráček spolku Posázavský pacifik a v 9:35 vyjíždíme jižním směrem na Vršovice. Projíždíme nákladní trať přes Malešice a svižným tempem pokračujeme přes Poříčany, Sadskou (krátké křižování s nákladním vlakem), Nymburk město a Křinec do Kopidlna. Stále jedeme s mírným náskokem. V Kopidlně obracíme soupravu a směřujeme po trati 063 do Dětenic, kde nás čeká první kulturní zastávka - zámek a pivovar. Pivovarskou restauraci jsme zkusili a víckrát to neuděláme - přemrštěné ceny a arogantní obsluha zajistily, že jsme se po ochutnání místního piva raději přesunuli do blízké pizzerie. Zámek naopak stál za to - kromě klasických exponátů (paroží, historický nábytek) nás zaujaly i památky ze zahájení železničního provozu do Dětenic a sochy z vídeňské opery. Když uvážíme, že ještě před 15 lety byl v zámku výchovný ústav a všechno se muselo rekonstruovat, povedl se současným majitelům velký úspěch. Při současném počtu návštěvníků a výši vstupného se jim investice brzy vrátí. Díky masivní reklamě se sem turisté jen hrnou.

V Dětenicích na nás nemohl náš motorák čekat, pokračujeme proto do Dolního Bousova pravidelným vlakem. Tam přestupujeme zpět do naší soupravy a jedeme do Bakova nad Jizerou. Opět měníme směr, míříme do Turnova a Liberce. Cestou máme několik neplánovaných zastávek kvůli čekání na protijedoucí vlaky, do cíle přijíždíme asi s půlhodinovým zpožděním. V Liberci se přesouváme tramvají a pěšky na ubytovnu a večer tráví každý podle svého uvážení - většinou v centru města.