ŠoDo 2005 - 5. den

05.07.2005

Trasa: Blansko (ČKD, busem+pěšky+lanovkou Macocha) - Semanín - odb. Zádulka - Česká Třebová vjezdová skupina - odb. Parník - odb. Les - odb. Zádulka - Opatov - Česká Třebová (osobní nádraží)
Úvod Foto 1. den 2. den 3. den 4. den 6. den
Blansko - vlečka ČKD - turbína Blansko - vlečka ČKD - Druhá slévárna

Úterý 5. 7. byl další spíše volnější den. Hned ráno jsme vyjeli na dlouhou vlečku ČKD Blansko, vedenou v údolí řeky Punkvy. Je dlouhá asi 3 km a do provozu byla uvedena roku 1901. S řadou fotozastávek jsme si projeli téměř celou trasu - jak v samotném závodě ČKD, tak i ve výše položené Druhé slévárně.

Po projetí vlečky jsme měli několik hodin volného programu, s možností návštěvy Moravského krasu. Měli jsme štěstí - krátce po našem příjezdu jel naším směrem linkový autobus ke Kamennému Mlýnu, východisku turistických cest. Všude byl nával lidí. Návštěvu jeskyní jsme kvůli časové náročnosti vynechali. Místo toho jsme se svezli lanovkou k propasti Macocha. Zpět k vlaku jeli někteří autobusem, zbytek došel pěšky.

Krátce po odjezdu vlaku z ČKD začalo pršet a déšť vydržel až do dalšího dne. Vynechali jsme proto plánovaný program - procházku po překládaném úseku trati 270 z Třebovic do Rudoltic - a místo toho si projeli několik spojek seřazovacího nádraží Česká Třebová od odbočky Zádulka u Semanína po odbočku Parník u Dlouhé Třebové, vše za hustého deště. Lahůdku nám připravil výpravčí odb. Zádulka - cestou do Opatova přehodil výhybky tak, že jsme si projeli obě spojky mezi traťovými kolejemi. Pokud se bude uzel v České Třebové rušit, jak už se dlouho plánuje, máme všechno alespoň projeté.

Zpátky v Třebové jsme byli poměrně brzy, asi kolem 16. hodiny. Odpoledne jsme strávili diskusí o plánech a průběhu přeložky Třebovice - Rudoltice a o dalších železničních tématech.

Následující
Úvod Foto Předchozí

Aktualizace: 17.07.2005

© Jan Pešula, 2005