ŠoDo 2005 - 3. den

03.07.2005

Trasa: Velké Meziříčí st.n. - Oslavice - Velké Meziříčí - Studenec - Náměšť nad Oslavou (vlečka letiště) - Střelice - Rakšice (vlečka el. Dukovany, exkurze) - Moravský Krumlov - Moravské Bránice - Moravský Krumlov
Úvod Foto 1. den 2. den 4. den 5. den 6. den
Letiště Náměšť nad Oslavou JEDU

Třetí den je spíše oddychový. Vyjíždíme ze starého nádraží Velké Meziříčí po staré trati, kterou jsme si projeli již včera. Nejprve se vracíme na nové nádraží (protože je vlečka - stará trať - obsluhována z Velkého Meziříčí, musíme tam odevzdat klíče, než nás pustí dál) a pak už jedeme přes Studenec do Náměšti.

Z Náměšti jedeme po perfektně udržované vlečce k letišti. Pak pokračujeme do Střelic, přičemž někteří vystupují před nádražím, aby si pěšky prošli pozůstatky po nedostavěné spojce směr Moravské Bránice. Ze Střelic jedeme do Rakšic, odkud odbočuje další dlouhá vlečka - tentokrát do elektrárny Dukovany. Od brány závodu k návštěvnickému centru je to asi dva kilometry - naštěstí nám pomáhá účastník akce Hungry Bear s velkým autem a postupně nás tam odváží. Exkurze v Dukovanech se příliš nepovedla, průvodkyně byla nová a nepříliš připravená. Podívali jsme se na video, prohlédli expozice - a už nás čekal objednaný autobus do přečerpávací elektrárny Dalešice. Tam byla prohlídka mnohem zajímavější, pustili nás do strojovny a průvodkyně nám fundovaně vysvětlila využití a způsob řízení elektrárny.

Autobusem se vracíme do Dukovan, nastupujeme do motoráku a jedeme do Moravského Krumlova, kde je zajištěno ubytování. Vlečka elektrárny vede mnohem blíže městu než hlavní trať, a tak vystupujeme poblíž vysokého mostu a jdeme do hotelu. Motorák zatím pokračuje na nádraží Moravský Krumlov. Večer si ještě někteří zajedou do Moravských Bránic na prohlídku tzv. Ivančického viaduktu (a já jsem k tomu přidal i trať do Oslavan, kde jsem předtím nebyl).