ŠoDo 2005 - 1. den

01.07.2005

Trasa: Varnsdorf - Česká Kamenice - Kamenický Šenov - Česká Kamenice - Děčín (uzel) - Ústí nad Labem (uzel) - Praha Holešovice - Praha Malešice - Praha Vršovice vj.n. - Praha Uhříněves - Praha Malešice - Praha Žižkov - Praha Malešice - Přelouč - Heřmanův Městec
Úvod Foto 2. den 3. den 4. den 5. den 6. den
VT57 na odstavné koleji kontejnerového překladiště Uhříněves VT57 v žst. Praha Žižkov u plotu

Akce začala v pátek 1.7. v 8 hodin ráno ve Varnsdorfu, základně společnosti Railtrans. Vlak, tvořený motorovými vozy VT57 (původně používané na Hochwaldbahn v západním Německu, dnes jezdí z Liberce do Zittau) se vydal směrem na Českou Kamenici, Kamenický Šenov, Děčín, Ústí nad Labem (se zajížďkou na staré nádraží Chabařovice) a po 16. hodině dojel na nádraží Praha-Holešovice. Této části jsem se neúčastnil, fotky zveřejnil například Pavel Jůza.

Po nástupu dalších účastníků (včetně mne) jsme vyjeli na průzkum nákladních tratí a spojek v Praze. Na většině z nich jsem už v minulosti byl, takže jsem mohl porovnávat, co se za posledních pět let změnilo. Nákladové nádraží Žižkov je téměř prázdné, využívá se minimálně, příjezdová kolej od Malešic zarůstá ze stran křovím. Seřazovací nádraží Vršovice je skoro kompletně zlikvidované, koleje jsou většinou vytrhané, budovy, které ještě stojí, obsadili bezdomovci. Zcela jinak to vypadá v Uhříněvsi, kde naopak vyrostlo obří kontejnerové překladiště.

Po projížďce Prahou pokračujeme na východ. Do Heřmanova Městce, kde máme zajištěné ubytování, přijíždíme za tmy a hustého deště. Omylem jsme vystoupili o stanici dál, takže nás nejdříve čeká dlouhá procházka městem, ale nakonec nacházíme kemp Konopáč a jdeme spát.

Úvod Foto Následující

Aktualizace: 09.07.2005

© Jan Pešula, 2005