Switch to English

Železnice v Argentině

Profil: Železniční síť byla původně vybudována různými soukromými (především britskými) společnostmi, a to v různých rozchodech kolejí - normální (1435 mm), široký (převažující, 1676 mm) a úzký (1000 mm). Ve 40. letech 20. století byly železnice znárodněny. V roce 1993 vláda v rámci úsporných opatření zastavila většinu dotací do osobní dopravy, což vedlo ke kolapsu dálkových a venkovských spojů. Hustá síť provozovaných tratí je především v okolí Buenos Aires, nákladní doprava byla zprivatizována.
Reportáž: Vlak v parku Iguazú, Příměstskými vlaky TBA a turistickým vlakem Tren de la Costa z Buenos Aires do Tigre a zpět

Fotografie argentinských železnic a metra (otvírají se v novém okně)

Parque Iguazú - turistický vlak Parque Iguazú - křižování vlaků Tucumán - nádraží Mitre Buenos Aires - metro Tigre - příměstské vlaky TBA Tigre - Tren de la Costa Vlak TBA v Bartolomé Mitre

Odkazy na jiné stránky

Satelite Ferroviario Jízdní řád dálkových osobních vlaků
TBA Trenes de Buenos Aires - provozovatel husté příměstské dopravy kolem hlavního města
NCA Nuevo Central Argentino S.A. - významná nákladní železnice
ALL Central Soukromá širokorozchodná nákladní trať ve správě Railroad Development Corporation
ALL Mesopotámica Soukromá normálněrozchodná nákladní trať ve správě Railroad Development Corporation
Sitios Argentina Odkazy na argentinské železniční společnosti
Sergio Klimovsky Soukromé stránky - fotky, mapy, odkazy
Metrovías Metro v Buenos Aires

Další latinskoamerické železnice

Belize * Guatemala * Honduras * Kostarika * Nikaragua * Panama * Salvador

Aktualizace: 17.04.2006

© Jan Pešula, 2006